Ledig dag

Publicerad 2012-09-20 16:03:34 i Vardagen,

Ja idag fick jag faktiskt ledigt. Så då passade jag på att ta cykeln och bege mig till Kleve, en stad som ligger ca 15-20 minuter härifrån på cykel.
 
Så på ungefär samma sträcka som jag har hemifrån och in till Storfors, kunde jag cykla genom tre städder/byar. Det är lite skillnad på tätbefolkning i de här delarna av Tyskland och i gamla Värmland.
 
I vilket fall så kom jag fram till Kleve, en stad som är lite mindre än Karlstad. Men oj vad mysig! Den är verkligen tysk! Små sten- och tegelhus, med fönsterluckor och branta tak. Vissa hade till och med halmtak! Mysigt!
 
I floden som rann genom staden var det desutom massa svanar. Och lite här och var i staden fanns det stora soffor/bänkar i form av svanar i olika mönster och färger. Vet att Wuppertal hade något liknande, fast med pingviner.
Cyklade sedan runt och var på väg att cykla till Slottet här i Bedburg-Hau, men det får bli någon annan dag.
 
Nu ska jag ta det lugnt fram tills ikväll, då ska vi ha en liten avskedsfest för en annan tjej som har jobbat här i nio månader!
 
Imorgon är det dags för stallarbete och ridning igen. Och d
 
et är helt otroligt, men jag har lärt mig så mycket på bara en vecka här! Ser verkligen fram emot att fortsätta utveklas :D
 
Svanbänkarna, fotat från sidan utan sittplatser, dom var lite finare såhär...
 
En riktig svan!
 
Och tyska landsbyggden med majsfält och allt som hör till, fotat från cykelsadeln
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Så vem är jag då? Jo, en lättimponerad 20-åring från de Värmländska skogarna, nu boende i Skara! .

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela