En vecka..

Publicerad 2012-09-24 21:47:16 i Vardagen,

Ja, lite mer än en väcka har hunnit gått sen jag kom hit till Tyskland,
och under den här veckan har jag bland annat:
 
- Fått lärt mig att det gör ondare att ramla av en stor häst än mina små ponnier där hemma
- Varit i Holland två gånger
- Blivit attackerad av tyska myggor
- Skrittat en Grand-Prix häst
- Upptäkt att holländare har mycket konstiga matvanor, bland annat strössel på sina smörgåsar
- Mockat fler boxar än vad jag gjort på hela sommaren
- Lärt mig mycket, myyyycket!
 
När vi var i Holland en utav gångerna var det för att se på dressyrtävlingar, de jag jobbar för hade nämligen två hästar med (som den här gången tävlades av andra), en på Grand-Prix nivå och en på nivån under.
Det var faktiskt väldigt häftigt att få se hästarna göra piaffer, passager, piruetter, galoppbyten och allt som hör till :)
Anläggningen som tävlingen hölls på var inte dålig den heller, inte mindre än fyra dressyrbanor + hoppbanor, uppvärmningsbanor, sjuka stallar och TVÅ BARER! Ja, det är Holland det här ;)
 
 
Natt till idag hade vi desutom storm här, regn i massor och åska precis ovanför huset!
Hästarna hade tydligen levt om inatt för när vi skulle fodra i morse var det trasiga staket och hästar lite här och var. Föl där det inte skulle vara föl och så ;)
Allt är i sin ordning nu i alla fall och hoppas på bättre väder imorgon :)
 
 
 
Några halvdåliga bilder från tävlingen. Den svarta valacken ägs alltså av de som jag jobbar hos :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Så vem är jag då? Jo, en lättimponerad 20-åring från de Värmländska skogarna, nu boende i Skara! .

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela