Goch

Publicerad 2012-10-28 15:21:00 i Vardagen,

Hösten har kommit hit! Förra helgen hade vi över 20 grader, och de senaste dagarna har vi haft frost här på morgonarna!
 
Idag var det dessutom min lediga dag. Jag hade planerat att cykla till slottet, men upptäckte att det var en marknad i Goch, en stad strax söder om där jag bor. Slottet kommer ju att stå kvar liksom.Tog cykeln till Goch och har vandrat runt i staden några timmar. Hann med en kaffe och gå runt och titta på den mysiga staden med kyrkor och stadsparken. Vädret är sådär härligt höstkallt, och eftersom det inte regnat på typ två veckor så är det jättefint här med orange-röda löv överallt!
 
Jag tycker det är jättehäftigt att kunna cykla till olika städer så här. Hemma har jag runt 3 mil till närmsta stad, och då måste jag cykla på bilvägen där det är 90. Här i Tyskland är allt så nära, och det är väldigt generöst med cykelvägar överallt!
 
Nu ska jag njuta av det sista av solen, och sen blir det nog att slänga ihop några pannkakor och en fruktsallad!
Kramar!
 
Mitt härliga fönster, och den lite charmigt vildbevuxna trädgården utanför
 
 
 
 
 
Höst - lite härligare i Tyskland än i Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Så vem är jag då? Jo, en lättimponerad 20-åring från de Värmländska skogarna, nu boende i Skara! .

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela