Fin dag!

Publicerad 2012-10-04 22:32:37 i Vardagen,

Regnet öste ner i här i morse. Men det för första gången sen jag kom hit sov alla hästar inne över natten, så det var bara att smita ut i stallet (som sitter ihop med huset och är alltså bara en dörröppning imellan) för att morgonfodra.
Allt som allt tog det strax över 5 minuter för att mata alla 18 hästar med mat och hö!
 
Innan lunch sprack molnen upp och det har varit jättefint väder hela dagen sen dess!
Dagen har gått åt att mocka boxar och släppa in och ut hästar. Jag hann även med en uteritt i skritt på härliga Laudon :) 
 
 
På kvällen stack jag ut på en timmes promenad i omgivningarna. En jättehärlig kväll och väldigt annorlunda växter och natur! Här täcker murgröna och andra slingerväxter marken och klättrar upp på dem enorma och gamla träd som finns! Som värsta sagoskogen!
 
Imorgon är min lediga dag, då har jag planerat in ett besök i badhuset och förmodligen tar jag cykeln till Kleve igen ^^
Nu ska jag mysa ner mig framför en film! Godnatt :)
 
Jag och härliga Laudon i det fina vädret, nästan som svensk sommar!
 
Fironja i det mysigaste utestallet som jag någonsin sett
 
Fick tillslut med en fölunge på bild, här är lilla Havanna! 
 
Måste också bara påpeka vad bra dom här hästarna har det!
Det är alltså hästar som tävlar på Grand-Prix nivå i dressyr, en av hästarna åkte i måndags iväg till Edward Gal, det säger en del om kvalitén, men endå har hästarna gått ute dygnet runt i stora gräshagar och med hästkompisar i flockar. Det är mycket bättre än vad många hästar på ridskolor i Sverige har det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Så vem är jag då? Jo, en lättimponerad 20-åring från de Värmländska skogarna, nu boende i Skara! .

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela