Två härliga dagar

Publicerad 2012-11-11 20:12:54 i Vardagen,

Igår var jag ledig. Hade en jättetrevlig dag med en trevlig kompis.
Jag hoppade på tåget här i byn och åkte till Düsseldorf, där jag mötte upp min vän.
Sen tog vi tåget till hans favoritstad - Köln!
Wow säger jag bara, vilken underbar stad. Det första man såg när man gick ut från stationen var Kölnerdomen. Vilken fantastisk byggnad! Stor och gothisk och en enorm sal inuti. Jag är lite förtjust i stora och gamla byggnader, och det här var det absolut mest imponerande jag sett!
.
Vi hann även med ett besök i en av Tysklands största musikaffärer, flera våningar fulla med allt man kan tänka sig i instumentväg.
 
Hela dagen var jättemysig, och Köln är verkligen en stad jag kommer besöka igen!
 
 
Idag har också varit en härlig dag. Vädret har varit fantastiskt och hästarna har varit samarbetsvilliga.
 
Jag får hoppas att återstående dagar blir lika bra, för på torsdag åker jag hem! 
 
Två mycket halvtaskiga bilder som inte alls gör Kölnerdomen rättvisa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Så vem är jag då? Jo, en lättimponerad 20-åring från de Värmländska skogarna, nu boende i Skara! .

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela