Ett litet utbud av mina bakverk

Publicerad 2012-02-05 23:54:55 i I bakartagen,

En sak som jag tycker om att göra, och som jag faktisk kan säga att jag är ganska bra på, är att baka.
Idag bakade jag till exempel en chokladpaj på mörk choklad. Mamma kom med idén att jag borde lägga ut det jag bakar här på bloggen, så det tänker jag göra nu ;)
.
Gör även en ny kategori för det här, och i den kommer jag att lägga upp bilder och kanske beskrivningar om jag har bakat något särskilt ^^
Under tiden lägger jag ut bilder på vad dom fyra senaste speciella baktillfällerna har lett till:

Chokladpajen som jag bakade idag, bilden kunde ha varit bättre dock...
.

En tårta som jag bakade till min klasskamrat, har lagt ut bilder på den förr.
.

Ett vanligt hederligt bullbak. Bullarna räckte inte ens i två dagar i min familj...
.

Och till sist en lussekrans, med mandelmassa och saffran. Den är RIKTIGT god!

Kommentarer

Postat av: Mr Acus

Publicerad 2012-02-07 16:44:35

Allt ser gott ut, men jag är lite skeptisk till att det är senap på chokladpajen! :o

Postat av: André

Publicerad 2012-02-07 19:10:15

Haha! Å jag trodde det var en mandarin-klyfta x)

Postat av: Emma

Publicerad 2012-02-09 22:48:02

Jag är djupt besviken på er båda... Det är en physalis ju!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Så vem är jag då? Jo, en lättimponerad 20-åring från de Värmländska skogarna, nu boende i Skara! .

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela