Presentation av mina hästar

Publicerad 2011-10-12 17:26:58 i Hästarna,

Mina hästar är verkligen mitt största intresse, men på grund av lite för lite tid och mina ryggproblem så varken hinner jag eller orkar med dom så mycket som jag egentligen vill. Trots detta kretsar mitt liv kring dessa tre underbara hästar och därför tänkte jag presentera dom;
.
Jag börjar med att presentera MIN ponny. Gotlandsrusset Vilgot. Han är född 1999 och är e: Trojka Viking och u:Åttie. Kvalade i trav förra året med tiden 2.45,5 och startade två lopp och fick det inte så skrytsamma rekordet 2.49,6.
Har även vart ute på någon clear round och i sommras ställde vi ut honom på Russriks i Örebro. 39 poäng blev det trots att han varken kände för att hålla sig i skritt eller att stå stilla.
.
Han är väldigt speciell och inte allt för lätt att ha och göra med. Stressar ganska lätt upp sig och tycker att det är fruktansvärt tråkigt att åka transport.
.
En bild på Vilgot och min lillasyster Nora som jag fotade för något år sedan
.
.
.
Sen kommer Korsgårdens Muffins, fast vi kallar henne bara för Muffins. Även hon är ett gotlandsruss.
Hon är född 2009 och jag och min syster köpte henne i mars 2010. Hon är e: Taktik G och u: Mariekex.
Än har vi inte hunnit göra så mycket med henne, vi håller på försiktigt med inkörning, men hon är en av dom mest okompliserade hästar jag varit med om! Inte rädd för något och finner sig i nästan alla situationer!
Vi ställde ut Muffins på vinterutställning i Kumla i mars i år, där vann hon sin klass och fick 38 poäng. I sommras fick hon 37 poäng på Russriks.
Jag har mina planer för henne inom både travet och klassisk körning!
.
Muffins, fotad förra hösten. Hon har växt till sig nu, men pga bildbristen på denna dator så får
den här bilden duga tills vidare.
.
.
.
Sist men absolut inte minst har vi våran Smaragd, eller Smirre som vi kallar henne. Hon är ett tinkersto född 1999 med okänd pappa men är u: Ryans Margie. Henne har vi ägt sedan hon var 10 månader gammal och är därmed den första häst vi köpte.
Smirre är nog bland det snällaste man kan hitta i hästväg, hon älskar människor men blir föst av dom andra hästarna.
För två år sedan premierade jag henne och gjorde ett ridprov där vi blev godkända. I exteriörbedömningen fick hon hela 41 poöng och blev dagens högst bedömda tinker.
.
Smirre och jag på premieringen på Kvinnersta 09
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Så vem är jag då? Jo, en lättimponerad 20-åring från de Värmländska skogarna, nu boende i Skara! .

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela