Helgen

Publicerad 2011-10-16 14:31:41 i Allmänt,

Har verkligen haft fullt upp i två dagar nu!
I fredags var det först skola, sen en sväng till naprapaten för att få lite ordning på ryggen, hem och fixa stallet, tillbaka till Kristinehamn och fira en klasskamrat som fyllt år och sen bar det iväg till Karlstad med fyra goda vänner!
Kom hem kvart över fyra och somnade så fort jag la mig i sängen.
.
lördagen ringde klockan halv tio, ja slängde i mig en smörgås och gjorde i ordning Smirre. Stack iväg från stallet strax efter tio för att möta Felicia och hennes häst, vilket vi totalt misslyckades med. Vi red olika vägar och när jag ringde och frågade vart hon var så var hon hemma på våran gård. Men vi hann med en liten ridtur ändå, med väldigt pigga hästar!
Hemma igen gjorde jag i ordning transporten och lastade in Muffins, sen åkte Nora och jag iväg till Färjestadstravet med henne. (Älskar att ha körkort, helt underbart att inte behöva vara beroende av någon)
Lastade ur och gick runt för att hon skulle få vänja sig. Hon var hur duktig som helst! Lugn och nyfiken och stressar inte upp sig alls. Världens kontrast mot nerviga Vilgot.
Lastade in henne och åkte hem. Fixade stallet, duschade, åkte till Kristinehamn där vi lagade mat och hade en allmänt trevlig kväll hos en klasskamrat.
Kom hem vid halv två på natten.
.
Idag ska jag ta det lugnt, jobba lite med mitt projektarbete och förmodligen ta en tur med någon av hästarna.
.
En rund och lurvig Muffins på travbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Så vem är jag då? Jo, en lättimponerad 20-åring från de Värmländska skogarna, nu boende i Skara! .

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela